Våren 2007 så släpptes Art4m's webbplats för första gången.
"En webbplats skapad med tanke på användarnyttan, och som har utvecklats åtskilligt under senaste året. Den lättillgängliga och informativa sajten innehåller bland annat inspirerande referensobjekt, användbar branschfakta och lättnavigerade webbshopar"
Med denna motivering utnämndes den av branschen till Årets Promotionföretags Hemsida för andra gången vid Promotiongalan i januari 2009. Under tiden har den vuxit och utvecklats åtskilligt och är idag sannolikt branschens mest populära och välbesökta webbplats.
Idag är det premiär för version 2.0, den hittills mest omfattande uppdateringen. När det gäller designen så har vi valt att inte ändra för mycket på ett vinnande koncept - den rena, ljusa och avskalade formen är bibehållen med fokus på att framhäva bilder och information. De största förbättringarna ligger istället i en mängd detaljer som samverkar:
- Förbättrade menysystem, tydligare och mer logisk navigering. Tanken är att du ska kunna ta dig vart som helst på sajten med max 2-3 klick, och att du alltid ska ha huvudavdelningarna och webbshoparna nåbara.
- En helt ny startsida, där man får en överblick över sajten och direkt kan nå alla underavdelningar.
- Förbättrad sökfunktion, när du söker efter en produkt i sökrutan får du alla träffar indelade efter webbshop.
- Nu finns länkar till sociala media (Facebook och Twitter) på alla produkter i webbshoparna. Det finns maillänk för att tipsa om produkt, samt en funktion för anpassad utskrift.
- Informationsdelen Fakta om presentreklam ligger nu under Art4m.se (innehållet kommer även att omarbetas).
Arbetet med webbplatsen har letts av Caj Ehrling, och Mikael Eriksson på webbyrån Canvio har åter gjort ett strålande jobb med webbutveckling och kodning.